SophieHK -

Restaurang Voltaire

 
 
På butikshyllorna står pistagesmör bredvid björksocker, mandelsmör bredvid raw kakao och cashewsmör bredvid lakritspulver - allt som suktar mig, men inte min plånbok. Signerat av Renée Voltaire.
 
Mitt bland ruset på PUB i Stockholm finns en oas kantat av dessa hyllor. Denna oas serverar raw food, vegetariskt och veganskt, men också rökt lax eller kyckling. Underbara smoothies, nyttiga bakverk, fina koppar kaffe. På bordet står limesaft och himalyasalt, lite längre bort står ett självplock med dagens ärthumus och tunna skivor knäckebröd. Tillsammans driver systrarna Voltaire en restaurang, som suktar både mig och en del av min plånbok, belönat med titeln årets hälsokoncept av Restauranggalan.
 
Idag var det tillsammans med min fina, men aningen skeptiska, far som den säsongberoende menyn avlästes. Och den kommer garanterat att läsas igen - av både far och mig.
Kommentarer

gud vad gott :D

2014-03-29 03:20:51

snygga bilder!!!

2014-03-30 13:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

SophieHK
Matklubbens Topplista Matbloggstoppen