SophieHK -

Pierias Livs, från alla världens hörn

 
I uppdrag från morfar beger jag mig till hans favoritställe, Hötorgshallen, med en delikatess på inköpslistan. "Nedanför rulltrappan, mitt emot min gamla kebaberia, ligger Pierias livs. Där vill jag att du köper mig dem finaste Kalamataoliverna." Hans turkiska brytning är svår att missa, men inte lika svår som de andra delikatesserna han inte nämner. I extas, bland ekologiska produkter utan tillsattser, blir inköpslistan en aning längre. Och priset? Det förblir kort. 
 
/ 1. kokosflingor / 2. kakaonibs / 3. macadamianötter / 4. torkad mango / 5. pumpakärnor / 6. torkade äpplen med kanel / 7. extratorkade fikon / 8. paranötter / 9. chiafrön / 10. torkad annanas /
Kommentarer

Oj vad mycket gott! Verkar vara en fantastisk affär det där!

2014-09-26 08:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

SophieHK
Matklubbens Topplista Matbloggstoppen