SophieHK -

Ugnsbakad äppelgröt

 
 
Med tankarna på hur jag kunde förnya morgondagens frukostgröt, låg jag sömnlös halva natten. Vandrandes mellan olika smakkombinationer, ingredienser och former bestämde jag mig: hela min frukost i en ugnsfast form. En grötomans bekännelser.
 
1 portion
 
1 dl havgregryn
1 dl vatten
1 ägg
1 krm bakpulver
 
½ rivet äpple
kanel
 
Riv ett äpple och lägg i botten på en ungsfast form. Blanda havregryn, vatten, bakpulver och ägg i en skål. Häll smeten över äpplena. Grädda i ugn i 225 grader i 10-15 minuter, beroende på vilken konsistens du föredrar. Tag ut och låt svalna. Kanela. SMASK, lillasysters nya favorit och numera paradfrukost.
Kommentarer

Min favorit: havregryn, vatten, riven morot, kanel, vaniljpulver, dadelsirap! smakar morotskaka! borde vara gott med kokos i den också. mmmums.

2014-04-01 15:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

SophieHK
Matklubbens Topplista Matbloggstoppen