SophieHK -

Jordgubb- och avokadosallad med dadeldressing och tonfisk

 
 
 
 
I slutet av dagens arbetspass hänvisades jag, med en tom matlåda i handen, till restaurangens salladsbar. Utan någon egentlig eftertanke fylldes den till bredden av godsaker ögonen suktade. Den gemensamma nämnaren av innehållet noterades senare, och med komplement hemifrån komponerades en rätt därefter - somrig sallad med hetta.
 
2 portioner
 
1 st avokado
6 st jordgubbar
4 st rädisor
4 st salladslökar
½ rå broccoli
½ färsk chilli (+/- beroende på styrka)
½ kruka färsk basilika
1 tsk limesaft
1 tsk dadelbalsamkräm (alt. balsamico)
 
200 g tonfiskfilé
 
flingsalt och svartpeppar
 
Hacka alla grönsaker/bär och lägg i en skål. Pressa sedan i saft från lime och smaka av med dadelbalsamkräm. Värm valfri olja till hög värme i en stekpanna. Stek tonfisk i några sekunder på varje sida, den får inte bli torr! Servera salladen och tonfisken, singla över svartpeppar och flingsalt. Kanske hackade pistage- eller valnötter? SMASK.
Kommentarer

Sv: Jag är inte heller något större fan av festis men denna var riktigt god :) Och din mat, omg! Ser galet gott ut :) KRAM

2014-04-22 07:49:02

Tror jag aldrig sett ett mer frestande inlägg, guuud så gott detta ser ut och detta är något jag bara måste testa! :) Åh så grym blogg du har, såååå bra inlägg och kavlité på bilder. Stort plus! Kram på dig fina du, ha en underbar tisdag!

2014-04-22 17:57:28

Fy vad gott!!! (Minus djuret då.)

2014-04-22 18:12:39

gott!

2014-04-22 19:01:15

Så gott :)

2014-04-22 19:30:21

så gott! jag måste verkligen prova någon gång!

Gillar du att delta i tävlingar? Just nu har jag en tävling på bloggen där du kan vinna en handgjord (jättefin!!) ljusstake och det är super enkelt att gå med! Klicka bara in här och läs inlägget: http://sategu.se/2014/april/tavling-vinn-en-super-fin-ljusstake.html#comment

2014-04-22 21:38:06

Ser gott ut :D

2014-04-22 22:25:52

Åh mummmss!! Du är verkligen kanonduktig på detdär med mat och att fota den!

sv: Jo eller huuur! Min fina morgonrutin är ljummet citronvatten m. ingefära och chayenne > EQ Multichi Energy > frukost :]]]
KRAM

2014-04-25 14:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

SophieHK
Matklubbens Topplista Matbloggstoppen